Kryssningsdags - 17:18

Är på båten nu och är så himla hungrig, de är mat om 45 minuter. Ska vila lite och ska snart fixa mig till en lååååång kväll! Vi hörs kanske senare, annars hörs vi på fredag.
So long!


Sitter i bilen nu påväg till el stockholmo! - 14:25

Väskorna packade och nu drar vi iväg till Stockholm på kryssning! Hörs senare, tror jag ska sova lite eftersom jag väcktes av nått konstigt ljud i morse (irriterande!!!).

Välkommen våren måste jag också säga! Efterlängtad <3


Tre dagar - 16:55

I förrgår så hittade jag o Terese på nått o göra! Nämligen kolla skräckfilm! Ska skriva mer senare vad jag tyckte om den, hehe. Igår så satt jag och Terese o spelade monopol nästan hela kvällen, jag vann för jag hade så många hotell. Resulterade med att Terese tillslut inte hade råd och då gav hon mig alla saker hon hittade haha! Senare kollade vi på Big Brother och Petronella lämnade :( och efter spelade vi ps3 och hon sov över här! Nu är det Tisdag och imorgon åker jag på kryssning med mamma och Patrik så nu ska jag och Terese ut och gå, sedan blir det att duscha sen får vi se vad vi hittar på!


The day today - 17:07

Vaknade till värsta fina vädret! 12,4 plus och solen bara värmer! Vaknade hemma hos Emma eftersom jag sov där. Vi spelade en massa spel på dagen i solen i shorts och t-shirt på balkongen. Uno, monopol osv och sen gick vi in o spelade massa buzz spel. Så nu är jag hemma och nu ska jag göra mig lite i ordning o så ska vi se vad kvällen har att erbjuda mig & terese!


Nyköpt igår - 18:49

Ramarna, två mobilskal och köpte även skrivböcker, pennor, mappar osv!
Mamma och pappa<3


Nyköpt idag - 18:41

Nyss utkommen ur duschen så jag tänkte visa lite jag köpte idag!
Köpte saker jag ska hänga upp på väggen i mitt rum, för jag ska nämligen göra om där och hänga upp nytt i rummet osv. Igår köpte jag även ramar som ska hängas upp! Men jag kommer dock inte ihåg vart jag köpt dessa citat-tavlor.


Ute och joggar med pappas voffsing -17:40


Äntligen sportlov! - 02:09

Äntligen fredag & äntligen sportlov! Som jag har längtat...
Har varit en väldigt lång dag idag kan man ju säga. Gick i skolan som vanligt, hade bara musik, slöjd sen svenska (underbara fredagar). När jag slutat gick jag, Anna g, Anna n och Louise ner på stan. Då tog jag bussen hem och när jag klev av stod mamma och väntade på mig så vi åkte direkt till Borlänge. Köpte nya piercingar, och sedan åkte vi till Dollar Store & kollade och även ÖoB, men sen så orkade vi inte gå på kupolen som vi också skulle göra och vi var hungriga så vi åkte och käkade på Max.
Vi drog sedan hem och vi hämtade upp Patrik på hemvägen. Väl hemma så var jag hemma o kanske en timme sedan kom Terese och henne har jag varit med hela kvällen och hon gick nyss hem. Så nu ska jag sova och så får vi se vad morgondagen har att erbjuda.
Godnatt, Zzzz.


Sablar vad jag saknar turkiet! - 18:16

Jag längtar verkligen tillbaka dit nu. Vill dit så fort som möjligt, men åker ju somsagt den 28 April. Men jag vill åka nu, nu, nu.

Nyss hemkommen ifrån en långpromenad/joggning - 14:37

Joggade / gick i rask takt i en timme. Väldigt skönt kan jag lova! Så nu tänkte jag gå in i duschen o göra mig riktigt fräsch. Tänkte raka mig, peela mig, tvätta håret och massa sådant. Och när jag är klar hade jag tänkt skriva ut en massa foton som jag ska köpa ramar till imorgon och sedan hänga upp!


Helt okej dag ;) - 12:21

Ben & Jerrys - Cookie Dough + Tommy Sullivan is a freak + varmt väder + balkong.
Hur mysigt?


Hemma och sjuk idag - 09:21

Hemma ifrån skolan idag eftersom jag mådde jätteilla igår.
Mår lite bättre idag så det blir skola för min del imorgon!
Efter skolan imorgon så ska iallafall jag och mamma åka till kupolen och shoppa lite, sedan åker vi till crossroads o frågar lite om min piercing och sedan åker vi till en piercingaffär och köper nya piercingar!
I helgen ska jag iallafall vara med Terese tror jag! Har för mig att det blev så, och på tisdag åker jag på kryssning eftersom jag då har fått sportlov!

Måste bara tillägga att jag har så j*vla ont i kroppen dag. En sjuk träningsverk och kan knappt gå! Men det är det värt!


Såndär vanlig dag bara - 17:07

Nyss hemkommen ifrån skolan! Var en ganska okej dag faktiskt. Har man bra vänner blir hela dagen bra faktiskt! Kännernu att jag ändå kommer sakna vissa lite när vi börjar gymnasiet..
På idrotten hade vi iallafall styrka o massa sånt. Vart som ett fyspass! Riktigt skönt att få komma igång igen med träningen efter att ha varit sjuk i c:a två månader. Är dock fortfarande sjuk, men inte lika illa.
Nu vet jag faktiskt inte alls va jag ska göra, kanske träna på låtarna jag ska sjunga på x factor auditionen.
Ja mamma har anmält mig utan att ja vetat om de, så fick reda på de för inte så länge sen.. Så ja, de är väl bara att köra antar jag. Så jag hoppas nästan att jag inte kommer vidare för jag känner mig inte precis redo för allt nu. Vill liksom börja på gymnasiet först!

 

Edit: När statusen skrev så stod det att det var den 3:e Mars, men detta är nu ändrat till 4:e.

 


Long day - 22:18

Så himla lång dag idag..
Var först i skolan, men var i stort sett på teater hela dagen med nian, sen drog vi tillbaka till skolan och hade en lektion sen fick vi semlor!
Efter skolan gick jag ner på stan med Anna och Maja och sedan tog jag bussen. Precis när ja kommer hem så kommer jag på att jag ska på ett möte, så mamma skjutsade mig dit.
Var på mötet i en timme o sen tog jag bussen hem.
Jag o mamma åt varma mackor och sallad, riktigt gott! Drog senare hem till pappa o pratade massa med honom och på hemvägen träffa ja Terese och hon skämde ut sig tre gånger, hahaha!
Nu ska jag kolla vidare på big brother!


Din mur av dålig självkänsla - 23:38

Tycker synd om människor som måste snacka massa skit för att kunna få folk på ens "sida". Folk som går på skitsnacket utan att fråga om de är sant är också mentalt pantade. Hade folk frågat om de va sant, hade dom haft ett bättre liv för de betyder ju att även deras liv är förfärligt eftersom dom också lever på en skithög av massa äckligt falska ord.
Jag själv lever inte på en sådan hög. Jag snackar inte skit o kommer inte på historier bara för att försöka få vänner. För vem tror du själv står kvar utan vänner när dom inser vilken patetisk liten människa du är? Och hur mycket skitsnack du lurat i dom? Du syns knappt längre, du är omringad av för mycket skitsnack så du finns inte längre. Skitsnacket gömmer dig bakom en äcklig mur av förfärligt dålig självkänsla. Den får dig inte att gå vidare. Utan när du fortsätter snacka skit så växer den bara mer och mer. Du kommer aldrig komma över den ju mer du bygger på den. Eftersom snacka skit = har dåligt självförtroende, så är din självklart hög. Vet att du mår dåligt (märks klart och tydligt), men jag bryr mig inte eftersom jag vet hur falsk du är. Det är du själv som gjort och valt detta pga hur du beter dig mot dina så kallade "kompisar".
Jag mår så himla bra nu utan dig. Känns som en stor befrielse och en stor sten släppts från mitt bröst. Det var en stor börda, som försvann. Ett ogräs, och jag slängde bort hela roten.
Stackars människor som tror på det du säger när det inte ens är sant. Tycker dom skulle behöva ta reda på fakta, men så är ju självklart inte fallet eftersom dom inte förstår innebörden och skillnaden mellan "skitsnack" och "fakta". Du tar skitsnacket, jag tar faktan.
Du ljuger bra gumman, men tyvärr kommer man inte långt på det.
Tänka sig att du är så himla osäker på dig själv.


Fettisdagen imorgon - 17:22

Men jag och mamma äter semla dagen innan, vi äter aldrig på just den dagen!
Idag blir det en lugn dag! Både jag och mamma ska färga håret, båda ska färga utväxten fast allt kommer säkert bli rödare. Sen blir de väl att äta varma mackor, kanske nån film och ikväll blir de Big Brother (fast det är ju det vare dag men ändå). Ha det bra!

 


Söndagen - 21:30

Kom nyss ut ur duschen och har nu smörjt in mig och kollar nu på Big Brother. Söndagen vart faktiskt helt okej! Efter jag vart hämtad hemma hos Emma så åkte vi hem till mammas morbror och hans fru och mammas andra morbror som var där över helgen eftersom han också sa farväl till gammelmormor (deras mamma).
Vi pratade om gammelmormors begravning och sådär!
Vi var väl där till ungefär halv sex, sen åkte vi hem och vi kollade på Twilight Breaking Dawn Part 1. Så nu sitter jag och kollar på efterlängtade Big Brother som sagt! Vi hörs mer imorgon för jag tror inte de blir nå mer bloggning idag!


Min helg - 14:10

Min helg: fredagen var jag med terese, vi var uppe till typ halv fem och sedan sov hon över här.
På lördagen åka hon hem, och jag åkte o kolla på gammelmormor och sa farväl. Usch de va så hemskt, ville bara gråta men de va svårt. Fick en klump i halsen..
Efter det så åkte jag iallafall till Emma fast hon bor nu hemma hos en som heter Lars. Det är hennes mammas kompis o hon tar hand om lägenheten medans han är i Thailand eller vad det var. Så vi hade spelkväll o hade de treeevligt.
Nu är det söndag och vet inte vad som händer idag. Ska till mammas morbror iallafall o prata osv. Annars vet jag inte.

 


Två bilder - 12:15


Jag snackar inte skit, jag snackar bara fakta - 01:52

Jag är gladare utan er. Så himla glad och livet leker!


I'm sexy and I know it - 22:24

Jag ser ut som en fisk.


Vintersportdagen + en massa massa otur - 15:12

Det vart ganska lyckat idag med långfärdsskridskor! Ingen dog, ingen plumsa. Haha, jag ramlade faktiskt inte heller en endaste gång. Ganska bra för mig eftersom jag är jätteklantig..
Men det var inte alls lyckat på vägen hem. Började med att ja ej hade någon skjuts hem, räddare i nöden fick jag åka med en lärare till stan!
Hade heller inga pengar till buss heller, men fick pengar av läraren (woho).
Missade bussen så fick vänta i en halvtimme på stan tills bussen kom. Väl på bussen ser jag en viss person. Ville bara börja gråta. Och efter det fick jag ett sms från mamma att mi gammelmormor har dött.
Kan dagen bli värre? Nej.
Så tror inte de blir någon mer bloggning just idag.


Den vackraste stunden i livet var den när du kom - 19:45

<3


Sommarminne: Rockstad Falun - 22:23


(mamma va crew)



Så himla nice och underbar festival! Saknar verkligen Rockstad: Falun. Men detta år ska jag gå igen, för jag har redan en biljett! Så himla awesome att se på rockband live.
Särskilt att få se sin granne uppträda på sen (sångaren Jocke i bandet Sabaton). Sjuk känsla!

Sommarminne: Mysdag med storasyrran - 20:41

Vi köpte en massa frukt, och choklad som vi sedan smälte och doppade frukten i. Muuuums.

Sommarminne: Andra kryssningen på året - 15:58

Åkte på kryssning för andra gången på året med Adelina, mamma och hennes kompisar Johannes och Patrik!

Söt mamma man har... - 15:14

Som kommer hem med glass när man ligger hemma o sjukar!
Dog aldrig smakat denna glass förut, men den var ganska god! :)


Vad vart du? - 14:44


Sommarminne: Första kryssningen på året - 10:29

haha..

Första kryssningen på året 2011, har tyvärr bara egopics ifrån den kryssningen haha!
Hade det iallfall grymt kul med vännen Emilia! :-)

Sommarminne: Skolavslutning - 23:15

Drog en skolavslutning och slutade åttan!

LÄNKBYTE! - 20:45

Besök min vän Emmas blogg!
Hon bloggar om sitt liv, och även... eller äsch. Gå in och titta istället vetja så ser ni istället för att jag ska babbla på!
Hennes blogg finner du iallafall här, här eller här!
Vill du också göra ett länkbyte? Skriv till mig i en kommentar så fixar vi det!

Sommarminne: Tältade med Emma i Falustad - 20:14


Sommarminne: Tyskland, Berlin - 18:54

Denna resa, till Berlin i Tyskland tror jag förändrade lite i mitt liv.
Detta minne är ett minne jag kommer få ha med mig i hela livet, och jag saknar Tyskland jättemycket!
Jag fick se mycket, och lärde mig nya saker.
Det var jättekul att få åka dit med Tyska språkgruppen och Svenska språkgruppen. Helt underbart!
Tågresan dit & hem är också minnesvärd. Åkte för första gången på sovtåg med sängar osv. Haha, helt sjukt!
Att få se East Side Gallery (en bit av berlinmuren) var helt sjukt! Så himla coolt, men gud vad hemskt att leva på den tiden :/ Beklagar för er som hade släkt där!
Vi åkte även upp i tv-tornet. Man såg då över hela Berlin, jättecoolt! Sen var vi även på ett känt vaxmuseum.
Det var massa kända människor dom gjort i wax, bl.a Einstein, Bill Kaulitz, Leonardo DiCaprio, The beatles, The blue man group, Usher, Johnny Depp, Angelina Jolie, Rihanna, Michael Jackson, Britney Spears och massa andra! Även Hitler, men han fick man ej ta kort på.
Att göra om denna resan skulle vara underbart! Men tyvärr går ju inte det.
Tänk att få åka tillbaka till Sleep Cheap skulle vara sjukt kul (även fast det inte var det bästa vandrarhemmet man bott på) så var det även bra eftersom det ingår i ett underbart minne!
Att få åka S-bahn och U-bahn igen. Åååååh vad underbart.
Att få gå till Lidl på kvällarna, köpa iste för 5 kronor en hel 2-liters. Eller att få vara där igen med klassen i över huvud taget. Vi fick se så mycket saker som betyder mycket för historian.
Men jag är iallfall glad att jag fick ta del av denna underbara resa. Kan inte förklara med ord hur underbar den var. Absolut inte. Men ni får nöja er med några bilder iallfall. Ni skulle bara ana, hur underbar resan var.
Alexandra Stan - Mr. Saxobeat får mig verkligen att längta tillbaka eftersom det var en låt som hördes mycket där.

Sommarminne: Åland 18:08

Fy vad jag längtar tillbaka! Helt underbart är det på Åland, har varit där varje år ända sedan jag föddes.
Känner mig så himla hemma på Åland!! Men nästa år kommer vi tillbaka dit, och då ska jag övningsköra till färjan som tar oss över. Wish me luck på den alltså, haha.

Jag saknar sommaren så det nästan gör ont! - 17:42

Jag saknar sommaren jättemycket, och denna sommar ska rocka sönder!
* Ska tälta i Falun, och andra städer.
* Sena utekvällar med vänner.
* Bra fester.
* Shorts och linne varje dag.
* Lätta skor.
* Rockstad: Falun.
* Peace & Love.
* Andra underbara festivaler.
* Falukalaset.
* Åland.
* Kryssningar.
* Värmen
Och allt annat man kan göra och känna.. Ge mig sommar nu nu nu.
Tänkte iallfall slänga ihop några bilder ifrån hur min sommar 2011 varit!
Så håll utkik!

Det är nu jag insett hur mycket jag behöver dig. Nu när det är försent - 16:42

Jag bara önskade du kunde förstå...


Totally made me laugh, haha - 15:48


Alla hjärtans dag - 13:37

Glad alla hjärtans dag till alla därute! Ha en bra dag och ta hand om era nära och kära ;) Själv ligger jag här och är jätteförkyld. Menmen, så kan livet va ibland!
Är jättesugen på att träna, att bara få springa på löpbandet, men de kan man ju inte heller. Inte kunnat träna på flera veckor pga min dumma förkylning! Vill bli frisk,frisk,frisk!

Min tatuering på bilden! Två hjärtan i varandra, och det är jag som är ena hjärtat, och familjen det andra. Jag kommer aldrig släppa taget om dom och älskar dom oavsett <3


Wow! - 20:32

Väldigt hög statistik och har haft bloggen i bara en dag. Gud så glad jag blir när jag ser att även fler har följt med från min förra blogg som jag tröttna på! Tummen upp på mina läsare!
image description image description image description image description image description image description

Glömde även... - 11:25

att denna app finns på datorn!
Tänkte visa några bilder jag gjort på datorn:
att denna app finns på datorn!
Tänkte visa några bilder jag gjort på datorn:
Ganska dåliga bilder, men gjorde bara några exempel på ungefär 1 minut bara för att kunna visa er!
Hemsidan heter iallfall http://pixlr.com/o-matic/.
Lycka till!

Tips på fotoapp -11:03

Hejsan! Eftersom jag är hemma och sjuk idag så tänkte jag tipsa er om en app ifall om ni har iPhone! (Den finns på Android också men vet dock inte hur den är där! Det kan ni pröva o se själva.)

Den appen heter iallafall Pixlr-o-matic och är en jättebra fotoredigerings app! Jag verkligen älskar den för den har många sätt med färger man kan ändra! Många effekter, ramar osv.
Den har de nödvändigaste och ni kommer verkligen inte ångra er!

(Bilden är redigerad i den appen.)

 


Awkward - 21:57

 

 


Haha jag hatar när detta händer - 20:29

 

 


New shoes is always fun - 16:38

Tänkte visa en bild på mina nya bebisar jag köpte häromdagen. Sjukt nöjd med köpet!


Kör på en ny blogg igen - 16:09

Eftersom jag skaffade en iPhone 4s så tycker jag appen till wordpress.com var konstigare än på min Samsung Galaxy S2. Därför bytte jag till blogg.se för appen är bättre och då kan jag blogga mer!
Sitter nu och klurar på designen, ska fixa småsaker osv!


RSS 2.0